تعهد لازمه موفقیت یک کارآفرین است

تعهد لازمه موفقیت یک کارآفرین است

چقدر به خود و اهدافتان متعهد هستید ؟ کارآفرین بدون تعهد عمری کوتاه دارد. وقتی برای سبک زندگی خود کارآفرینی را انتخاب کرده اید به تعهد نمی توانید بی اعتنا باشید .

((از نظر من متعهد بودن یک صفت عمومی و واجب است و برای یک کارآفرین مانند اکسیژن برای تنفس می ماند))

همه ی کارآفرینان با چاشنی تلاش برای رسیدن به اهداف خود مصمم و متعهد هستند و با هر شرایط سختی  تغییر مسیر نمی دهند تعهد خصلتی است که آنان حتی بدون سپری کردن دوره و آموزشی در خون خود تزریق کرده و همیشه همراه خود دارند. تعهد شاید ارثی نباشد ولی مطمئنا محیط و تفکر و تجربه ی یک فرد و حتی گاهی کمبود ها و رویایهای او تعهد را برایش ریشه دار تر می کند.

برای متعهد بودن و متعهد ماندن چند توصیه به شما می کنم که برای خودم بسیار مفید بوده است:

  1. در برابر بروز مشکلات صبور باشید و به دنبال راه حل درست قدم بردارید ، یادتان باشد کارآفرینان با آرامش خاطر تصمیم می گیرند
  2. مسئولیت پذیر باشید ، هر اتفاقی که در دایره ی کسب و کار و محیط زندگی شما رخ بدهد و به شما ارتباط داشته باشد با ید توسط شما حل شود و نباید نسبت به آن بی تفاوت باشید چرا که این از خصیصه های کارآفرینی نیست
  3. تیم سازمانتان را مسئولیت پذیر و متعهد استخدام و پرورش دهید چرا که آنها هم نماینده شما در کسب و کارتان هستند.
  4. خوش قولی و صداقت بنیان تعهد است اگر من در تمام سالهایی مه مشغول به ساخت و ساز بودم این موضوع را نادیده می گرفتم قطعا در همان سال های ابتدایی به بن بست می خوردم.
  5. تصمیم گیری درست انجام دهید و با تمام وجود به تصمیم های خود پایبند

در پایان این بخش به شما می گویم که تعهد تاریخ انقضاء ندارد در هر مرحله از کارآفرینی که باشید باید بدانید که متعهد باشید و متعهد باشید و متعهد باشید.